Śladami starożytnych Greków

W dniach 18 – 25 maja 2019r., ośmioro uczniów naszego gimnazjum wzięło udział w tygodniowej wycieczce edukacyjno – rekreacyjnej do Grecji. Odwiedziliśmy wiele miejsc, o których uczyliśmy się na lekcjach historii. W Atenach zwiedziliśmy wzgórze Akropol ze świątynią Partenon,  Erechtejon z rzeźbami Karietyd, podtrzymujących świątynne sklepienia, grecką Agorę i rzymskie forum, Bibliotekę Hadriana. Nasz zachwyt wzbudziła widowiskowa zmiana warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza, przed którym wartę strzegą gwardziści ubrani w tradycyjny strój – plisowane spódniczki, buty z pomponami, charakterystyczne czapki. W siedzibie greckich bogów na Górze Olimp skosztowaliśmy boskiego nektaru i ambrozji. Spacerowaliśmy po miasteczku Litochoro, starym Panteleimonie. Odwiedziliśmy mityczny wąwóz Termopile, gdzie trzystu Spartan walczyło z perską potęgą. Celem kolejnego wyjazdu były Metory – klasztory wbudowane na szczytach wzgórz. Mieliśmy tutaj okazję zwiedzić jeden ze znajdujących się tam klasztorów, podziwiać przepiękne widoki oraz wziąć udział w lekcji pokazowej sposobu pisania ikon. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Tesaloniki –  m.in. Białą Wieżę, Łuk i Rotundę Galeriusza, Bazylię Św. Dymitra, plac Arystotelesa oraz bizantyńskie obwarowania i port. Dodatkową atrakcją wyjazdu było słońce, bezchmurne niebo, ciepłe morze i piaszczysta plaża. Po trudach codziennych wycieczek wypoczywaliśmy  przy hotelowym basenie. Był to bardzo udany wyjazd, humor i pogoda dopisywały wszystkim. Wróciliśmy pełni wrażeń, a to co zobaczyliśmy na długo pozostanie w naszej pamięci.